سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحان سایت تبریز

نظر

خرید لایک اینستاگرام = پیش به سوی سرنگونی

خرید لایک اینستاگرام = پیش به سوی سرنگونی

اگر شروع به خواندن این مطلب کردید پس حتماً با نحوه عملکرد اینستاگرام آشنا هستید. در نتیجه از شرح و بسط این شبکه اجتماعی صرفنظر کرده و به سرعت سراغ اصل مطلب می‌روم. اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها در حال حاضر به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستند؛ به همین دلیل، فعالیت خود را در این شبکه‌ها به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. با این اوصاف، ترفند دیگری نیز برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد و آن خرید لایک ایسنتاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا خرید لایک اینستاگرام راهکار خوبی برای محبوبیت نیست.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکس‌ها بر اساس زمان پُست شدن آنها بود، گرفتن لایک و فالوور کار دشواری بود. اکنون که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پست‌ها را بر مبنای Engagement قرار داده، کار از آن زمان هم دشوارتر شده است. اینفلوئنسرها و کسب‌وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستند.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورت است که افرادی در صفحه خانه شما بالاتر از دیگران نمایش داده می‌شوند که در گذشته عکس‌های آنها را لایک کرده، زیر پست آنها کامنت گذاشته‌ یا استوری آنها را دیده‌اید. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند، از این الگوریتم جدید ناراضی باشند چرا که کسب فالوور و لایک اینستاگرام برای آنها از گذشته دشوارتر شده است.

چرا شرکت‌ها و اینفلوئنسرها به دنبال فالوور اینستاگرام هستند؟

حتماً می‌پرسید به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟ خب، اجازه بدهید کمی توضیح دهم. فردی را می‌شناسم که بسیار مسافرت می‌کند، صفحه اینستاگرام او پر از عکس‌های زیباست. هم چنین، دوستی دارم که کتاب می‌خواند و هفته ای یک کتاب را در صفحه اینستاگرام خود معرفی می‌کند یا دیگری به اتفاق دوستانش ویدئوهای خنده‌دار می‌سازند و هر کدام روی اینستاگرام شخصی خود پُست می‌کنند. شما هم حتماً خیلی از این افراد را می‌شناسید که به خاطر یک ویژگی منحصر بفردشان، تعداد زیادی فالوور اینستاگرام پیدا کرده‌اند. به این افراد اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌گویند.

در حال حاضر، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسرهاست، بیشتر آنها با به اشتراک‌گذاری پست‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند. شاید تعجب کنید، اما درآمد آنها از 30 هزار تومان برای هر پست شروع می‌شود و به 10 میلیون تومان و در مواردی خاص حتی بیشتر هم می‌رسد! راه دستیابی به این درآمد به نظر خیلی ساده می‌آید: تعداد فالوورهای خود را بالا ببر، شرکت‌ها و برندها خودشان به سراغت خواهند آمد!

با این حال، شرکت‌ها با باز کردن اکانت مخصوص کسب‌و‌کار و تلاش برای کسب فالوور اینستاگرام بیشتر، هدف دیگری را دنبال می‌کنند. تعداد زیاد فالوور اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها، حکم تأیید اجتماعی را دارد که بواسطه آن اعتبار برند خود را ارتقاء می‌دهند. حال با توجه به اینکه هر تغییری در الگوریتم‌های اینستاگرام فرآیند دیده شدن و جذب فالوور را دشوارتر می‌کند، عده‌ای با تاکتیک‌های خاصی قصد سرعت بخشیدن به روند رشد خود در این شبکه اجتماعی را دارند. یکی از این تاکتیک‌ها، خرید لایک اینستاگرام است.

روش‌های خرید لایک اینستاگرام

توجه شما را به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردارند، جلب می‌کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویس‌هایی که لایک می‌فروشند!

پیدایش این روش مربوط به زمانی است که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و عده‌ای برای بالا بردن آمار فالوور و لایک پست‌های خود، چندین ایمیل می‌ساختند و با هر کدام از آنها، یک اکانت اینستاگرام باز ‌می‌کردند. سپس، اکانت اصلی‌شان را فالو کرده و پست‌هایشان را لایک می‌کردند. کم‌کم این روش در قالب سرویس‌های فروش لایک و فالوور اینستاگرام که با اکانت‌های فیک، لایک و فالو می‌کردند مرسوم شد. حتماً می‌پرسید اکانت فیک یا اکانت فعال، چه تفاوتی دارد؟ مهم این است که تعداد لایک‌های پست من زیاد شود و اینستاگرام آن پست را در اکسپلور نمایش دهد!

خب، این روش دو ایراد اساسی دارد:

  1. مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم‌ترین اصل اینستاگرام برای نشان دادن پست در صفحه اکسپلور است: تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر 1000 نفری که پست شما را لایک می‌کنند، حداقل 10 نفر باید برای شما کامنت بگذارند. با این حال، اکانت‌های فیک متاسفانه توانایی کامنت گذاشتن ندارند!
  2. مشکل دوم این است که اکانت‌های فیک قابل تشخیص هستند: عکس پروفایل ندارند، تعداد فالوور خیلی کمی دارند، تعداد پست‌های آنها به 10 عدد نمی‌رسد، سال‌هاست به روز نشده‌اند و کمترین فعالیت ممکن را دارند. اکانتی که چنین لیستی از فالوورها یا لایک کننده‌ها داشته باشد در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار می‌گیرد.

لایک کن تا لایک شوی!

روش دیگر، استفاده از ربات اینستاگرام است. کارکرد ربات‌های اینستاگرام ساده است. این ربات‌ها از طرف شما در اینستاگرام می‌چرخند و با کسانی که مورد هدف قرار دادید، تعامل می‌کنند. اینگونه سرویس‌ها تحت عناوینی همچون افزایش لایک و فالوور اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، فالوور واقعی و ایرانی اینستاگرام و ... شناخته می‌شوند.

معمولاً یک ربات اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که به روش‌های مختلف، مخاطبان مد نظر خود را هدف قرار دهید، برای آنها لایک و کامنت بگذارید و حتی دنبالشان کنید. خب این پیشنهاد جذابی است. روش کار این ربات دقیقاً همان چیزی است که خیلی‌ها به صورت دستی آن را انجام می‌دهد.

اما استفاده از ربات با 2 مساله بزرگ همراه است! اولین مساله وقتی است که از یک ربات غیر حرفه‌ای استفاده می‌کنید. یعنی رباتی که به درستی نوشته نشده باشد و به راحتی توسط اینستاگرام قابل شناسایی باشد. طبیعی است که اینستاگرام چندان روی خوشی به این ربات‌ها نشان ندهد. چرا که می‌خواهد تبلیغات خودش را بفروشد و نمی‌خواهد آدم‌ها از روش‌های دیگری پیج خود را گسترش دهند. پس پیج شما با مشکل روبرو خواهد شد. مساله دوم هم تنظیمات است. یعنی شما باید ربات خود را به نحوی تنظیم کنید که از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. برای مثال، تا جای ممکن باید از کامنت گذاشتن با ربات خود پرهیز کنید.

اما باید نیمه دیگر لیوان را هم دید. ربات های اینستاگرام تاثیر قابل توجهی بر روی تعداد فالوورها و تعامل یک پیج می‌گذارند و مطمئناً از روش هایی مثل خرید لایک موثرتر هستند. اما کدام ربات را باید انتخاب کنید؟ پیشنهاد ما رباتی است که توسط بچه‌های تیم دیدوگرام نوشته شده است. یک ربات که از نظر امکانات و همینطور پیچیدگی، مشابه آن را نمی‌توان یافت. با اینحال، همچنان شکی نیست که فعالیت طبیعی بهتر از استفاده از ربات است و اگر هم به دلیل کمبود وقت یا عجله‌ای که برای رشد دارید می‌خواهید از ربات اینستاگرام استفاده کنید، قبل از هر چیز وقت بگذارید و تنظیمات آن را به نحو درستی انجام دهید.

چرا خرید لایک اینستاگرام اشتباه است؟

خب، در ادامه به شما توضیح خواهم داد که چرا استراتژی خرید لایک اینستاگرام، در طولانی مدت به ضرر کسب‌و‌کار شما خواهد بود:

1. نرخ مشارکت اینستاگرامتان شما را لو خواهد داد!

اجازه دهید ابتدا نرخ مشارکت (همان Engagement Rate) را تعریف کنم. مشارکت یک پست اینستاگرام، مجموع لایک‌ها و کامنت‌هایی است که روی آن پُست زده می‌شوندهر پُست اینستاگرام یک نرخ مشارکت یا Enagement Rate دارد و متوسط نرخ مشارکت یک اکانت را می‌توان با جمع زدن نرخ مشارکت پست‌ها و تقسیم کردن آن بر تعداد پست‌ها بدست آورد.

یک اصل کلی وجود دارد که هر چه تعداد فالوورها بیشتر شود، نرخ مشارکت کمتر می‌شود. این موضوع کاملاً طبیعی است زیرا با بالا رفتن تعداد فالوور، مخرج کسر زیاد می‌شود. با این حال همه کسانی که به مخرج کسر اضافه شده‌اند، لزوماً در صورت کسر هم فعالیت ندارند. به آمار زیر در مورد متوسط نرخ مشارکت اکانت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید:

با استفاده از این آمار به راحتی می‌توان فهمید چه کسی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده است. به عنوان مثال اکانتی با 5000 فالوور متوسط نرخ مشارکتی معادل با 9% دارد، در حال فریاد زدن است که "من لایک اینستاگرام خریده‌ام!"

2. اینستاگرام اکانت شما را خواهد بست

اینستاگرام کاربرانش را تشویق می‌کند که به طور واقعی فعالیت داشته باشند و با دیگر کاربران مشارکت کنند. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی رخ ندهد یا به واسطه نوعی اتوماسیون اتفاق بیفتد، نگاه مثبتی ندارد. یکی از کارکنان سابق اینستاگرام در یونان، جسیکا زولمن، گفته است که اینستاگرام تیمی را برای شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن اکانت‌هایی که کوچکترین مشخصه اسپم بودن را داشته باشند هیچ ابایی ندارد.

می‌پرسید اسپم چیست؟ خرید لایک اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام، تعامل نداشتن با دیگر کاربران، نرخ مشارکت مشکوک و ... . البته این را هم بدانید که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و ریسک تعلیق اکانت خود را می‌پذیرید.

حال بگویید آیا خرید لایک اینستاگرام ارزش به خطر افتادن وقت و سرمایه شما را دارد؟

3. از فالوور فیک پول در نمی‌آید!

فالوورهای فیک محصول شما را نمی‌خرند و برای برند شما تبلیغ نمی‌کنند. خرید لایک فیک هم تأثیر چندانی در بزرگتر نشان دادن برند شما ندارد. تست‌های زیادی در سطح جهان انجام شده‌اند و همه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که خرید لایک و فالوور اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی‌کنند و تنها پیامدش، از دست دادن پول است.

فقط اینکه شما چند هزار فالوور دارید، دلیل نمی‌شود شرکت‌های معتبر بخواهند با شما کار کنند. برندها این روزها باهوش‌تر شده‌اند، علاوه بر فاکتور فالوور به نرخ مشارکت اکانت شما هم توجه می‌کنند. آنها به تمام ابزارهایی که شما در دست دارید و حتی به ابزارهای کاربردی‌تر از ابزارهای شما، دسترسی دارند. مطمئن باشید بدون داشتن فالوور واقعی (فالووری که با محتوای شما ارتباط برقرار کند) نمی‌توانید اعتبار اجتماعی کسب کنید. این روزها همه به خوبی فیک را از واقعی تشخیص می‌دهند.

پس درسی که اینجا می‌گیریم این است که داشتن یک اجتماع کوچک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یک دسته فالوور اینستاگرام فیک است که هیچ تعاملی با ما ندارند.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟

نتیجه‌گیری: محبوبیت خریدنی نیست!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه‌کننده است، اما بدانید بیشتر ضرر می‌رساند تا منفعت. اینکه شما از سیستم‌های خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اید برای دیگران قابل تشخیص است. پس، پول خود را هدر ندهید. خرید لایک و فالوور برای شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی‌آورد، سعی نکنید با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتان را فریب دهید. نگویید این روزها همه لایک و فالوور اینستاگرام می‌خرند، پس چرا من نخرم! شاید همه رفتند و خودشان را در چاه انداختند، شما نروید!

اگر نمی‌خواهید اکانت شما بسته شود از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تخطی نکنید، بهتر است خودتان باشید، با مخاطب رابطه برقرار کنید، فعال باشید، مشارکت کنید و مخاطب خود را نیز به مشارکت ترغیب کنید، مطمئن باشید در طولانی مدت به نتایج مثبت و با ثباتی خواهید رسید.

امیدوارم این مقاله سهمی هر چند کوچک، در روشن‌تر کردن مسیر شما یا برندتان به سمت فعالیت درست در محیط اینستاگرام با استفاده از خدمات اینستاگرام تیم رندبیت داشته باشد.


نظر

بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

در سال 2016، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد روزانه، نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند (مانند بروبچه‌های تیم نوین!). البته قابل ذکر است که قابلیت استوری در ابتدا بر روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت (بخوانید کپی برداری!)، قابلیت استوری اینستاگرام را راه‌اندازی کرد.

استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را به مدت 24 ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. پس از سپری شدن 24 ساعت، محتوای منتشر شده خودبه‌خود ناپدید می‌شود. این ناپدید شدن باعث می‌شود تا کاربر به صورت لحظه‌ای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. این کار باعث می‌شود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.

برای بسیاری از بازاریابان، استوری‌ اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست. شرکت‌ها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت می‌توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار می‌دهد.

پیش از آنکه به معرفی مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه دهید ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام سوالاتی که پیرامون استوری اینستاگرام وجود دارد را پاسخ دهیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد. فلسفه‌ای که در پس الگوریتم‌های اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک) نهفته است این است که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان می‌دهد که با شما رابطه‌ی نزدیک‌تری دارند. بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می‌توانید هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

با استفاده از قابلیت Stories کاربران اینستاگرام می‌توانند در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر به مکان جذابی سفر می‌کنید یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کرده‌اید، می‌توانید در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرید و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید. همچنین، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای استوری خود فراهم کرده است که به کمک آنها می‌توانید چهره خود را تغییر دهید، محلی که در ان قرار دارید را تگ کنید، دوستان‌تان را تگ کنید یا حتی به سایتی دیگر لینک بدهید.

مشابه استوری در اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم فقط به مدت 24ساعت نمایش داده می‌شوند و پس از آن برای همیشه ناپدید می‌شوند. در طول این مدت 24 ساعته، کاربر می‌تواند استوری سایرین و همچنین، تعداد بازدیدهای انجام‌شده از استوری خود را مشاهده کند.

یک کاربر می‌تواند بیش از یک عکس یا ویدیو را در استوری خود منتشر کند که در این حالت با ضربه انگشت بر روی صفحه، می‌توان استوری بعدی را مشاهده نمود. زمانی که استوری کاربری را مشاهده می‌کنید، یک یا چند نوار باریک در بالای صفحه قرار می‌گیرد که تعداد استوری های آن شخص را مشخص می‌کند.

چگونه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای آنکه بتوانید در اینستاگرام استوری بگذارید، در ابتدا باید در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام، بر روی تصویر خود که با علامت + در قسمت بالا/سمت چپ مشخص شده است، کلیک کنید.

با انتخاب عکس یا لوگوی خود در صفحه اصلی اینستاگرام، به بخش استوری هدایت می‌شوید.

ساخت استوری در اینستاگرام فوق‌العاده راحت است. در صفحه اصلی بر روی عکس پروفایل خود که در کنار یک علامت + قرارگرفته است، کلیک کنید یا انگشت خود را به سمت راست بلغزانید. در این حالت دوربین شما آماده عکس‌برداری می‌شود. سپس، با ضربه بر روی دایره سفیدرنگ، عکس بگیرید یا با نگه‌داشتن همین دکمه به مدت 10 ثانیه، فیلم بگیرید.

همچنین، اگر قصد دارید تصویری از پیش آماده شده را بر روی استوری خود قرار دهید، کافیست تا صفحه را به سمت بالا بکشید تا عکس‌های موجود در گالری تصاویر گوشی به شما نشان داده شود. به این ترتیب می‌توانید تصویر موردنظرتان را بر روی استوری اینستاگرام خود قرار دهید.

با فشردن دکمه سفید، استوری اینستاگرام شما ثبت می‌شود.

تاکتیک‌های بازاریابی برای ثبت استوری در اینستاگرام

طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال 2016، نزدیک به 1.5 بیلیون دلار درآمدزایی داشته است و انتظار می‌رود این میزان سود تا سال 2018 به 5 بیلیون دلار هم برسد. این بدین معناست که برندهای تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنند.

هشت روش رایج برای مطرح ساختن برند در اینستاگرام

با توجه به جامعه وسیع کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند (بیش از500 میلیون کاربر)، استوری اینستاگرام به‌سرعت به‌عنوان بهترین انتخاب تجاری در حوزه محتوای 24 ساعته،‌ شناخته‌شده است. برخلاف اسنپ چت، اینستاگرام از پلتفرم تجاری پیچیده‌تری برای ارزیابی فعالیت برندها استفاده می‌کند.

طبق آمارهای تبلیغاتی اینستاگرام، 75? از کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده یک پست، عملی مرتبط با آن انجام می‌دهند و این امر توجه بازاریابان را به خود جلب کرده است. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد برندهایی‌ که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، به 70.7? برسد.

مدت زیادی است که برندهای مشهور استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را آغاز کرده‌اند، اما نحوه استفاده از این فضای 24 ساعته برای نشر محتوا می‌تواند چالش زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی روش‌های جالبی خواهیم پرداخت که برندهای مختلف برای تولید محتوا در استوری خود استفاده می‌کنند:

یک چیز منحصربه‌فرد ارائه دهید

استوری می‌تواند یک روش بسیار خوب برای نمایش پیشنهاد ویژه یا حراج هفتگی محصولات شما باشد. زمانی که شما یک استوری در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، فالوورهای شما در صفحه خانگی خود با پیغامی مواجه خواهند شد. این موضوع روی فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت. ارائه پیشنهاد ویژه در استوری می‌تواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.

فالوورهای خود را پشت صحنه ببرید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید در کاربر حس مشارکت و همراهی ایجاد کنید این است که از پشت‌صحنه‌ی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنید. بدین ترتیب کاربر خودش را بخشی از برند شما حس می‌کند که می‌تواند تیم پشت‌صحنه و حتی شخصیت آن‌ها را بشناسد یا با محصولات و سرویس‌های شما آشنا شود. این محتوای 24 ساعته می‌تواند ارزشی معادل سایر محتواهای شما داشته باشد و چه‌بسا تأثیر این استوری بیشتر و پایدارتر خواهد بود.

بازدیدکنندگان را به وب‌سایت خود منتقل کنید

می‌توانید بر روی استوری اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وب‌سایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید. به‌محض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، اینستاگرام آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد. این قابلیت، یکی از دلایلی است که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت، در عرصه تجارت و تبلیغات، متمایز کرده است.

در آینده مقاله‌ای درباره اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام منتشر خواهیم کرد.

از اخبار سایر برندها تیزر تهیه کنید

یکی دیگر از کارهای خلاقانه‌ای که برندها می‌توانند انجام دهند، استفاده از استوری اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی یا هشدار درباره رویدادهای در حال اکران بر روی سایر پلتفرم‌ها مثلاً فیس‌بوک است. بدین ترتیب می‌توانید از رویدادها و اخبار سایر برندها، تیزر تهیه‌کرده یا حتی پیش‌بینی و نقدهایی را ارائه کنید.

محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید

از استوری اینستاگرام برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید. یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.

برای معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید

کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین روش‌های ارتباط با نسل جدید مصرف‌کنندگان است. برای مثال می‌توان از این افراد دعوت نمود تا با ارائه محتوای مناسب، از طریق استوری شما با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

در اسنپ چت، برای این کار باید اطلاعات ورود خود را به شخص مورد نظر بدهید، اما در اینستاگرام کافیست از فرد مورد نظر بخواهید تا در فضای شما قرار گیرد و یک عکس یا ویدیوی 10 ثانیه‌ای را به‌صورت مستقیم در استوری شما آپلود کند. استفاده از اشخاصی که قبلاً در فضای اینستاگرام مشهور شده‌اند، روش خوبی برای معرفی سازمان یا برند شما به این جامعه کاربری است.

شمارش معکوس قرار دهید

اگر قرار است از محصول جدیدی رونمایی کنید،یا یک رویداد خاص در پیش دارید، بهتر است از روش شمارش معکوس استفاده کنید. شمارش معکوس می‌تواند توجه مخاطبان را جذب کند و باعث روزشماری افراد شود. این کاربران مشتاق می‌شوند که هر چه بیشتر درباره این رویداد، اطلاعات کسب کنند. زمانی که موعد مقرر فرا برسد، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این رویداد هستند.

سرفصل‌ها یا عنوان یک مطلب طولانی‌تر را مطرح کنید

برندهایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارند، می‌توانند در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به بررسی آخرین پست‌ها در این وبلاگ تشویق کنند. در استوری خود، سعی کنید محتوای پست خود را منتشر نکنید و تنها به کاربران دلیلی بدهید تا پست‌های شما را مطالعه کنند. برای مثال، خواندن این پست چه ارزشی برای کاربر دارد؟ چه چیزی را یاد خواهد گرفت؟ مطمئن شوید در همان چند ثانیه به این سؤال‌ها پاسخ دهید.

استفاده از استوری اینستاگرام، در کنار پُست‌های روزمره، کمک می‌کند مخاطبان جدیدی را در همان پلتفرم به شبکه خود جذب کنید. به خاطر داشته باشید که استوری‌ها بیشتر می‌توانند مخاطبان جوان را تحت تأثیر خود قرار دهند زیرا این افراد به‌صورت مداوم در حال بررسی موبایل خود هستند.

درمجموع، هنوز برندهای جدیدی هستند که می‌توانند از قابلیت استوری در اینستاگرام بهره ببرند. به‌عبارت‌دیگر، این عرصه هنوز بازار رقابت بکری دارد و برندهای جدید، فرصت شناخته شدن را پیدا خواهند کرد. اینستاگرام، محیط مناسبی برای محک زدن ایده‌های جدید تبلیغات است چرا که اگر یک ایده شکست بخورد، به‌آسانی ناپدید خواهد شد!

نتیجه‌گیری

اینستاگرام بیش از 600 میلیون کاربر فعال دارد که باعث می‌شود آن را به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانی‌ها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث می‌شود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعین‌حال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.

میزان درگیری شما با این نوع محتوا می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیت‌های جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید.

امیدواریم که خواندن این مطلب توانسته باشد، دلایل خوبی برای استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را در اختیارتان قرار بده و همچنین با استفاده از خدمات اینستاگرام شما میتوانید در مورد بازاریابی اینستاگرام مشاوره بیشتری از کارشناسان تیم رندبیت بگیرید .

منبع : نوین - رندبیت


نظر

چرا برای پرسونال برندینگ از وبلاگ نویسی استفاده کنیم؟

چرا برای پرسونال برندینگ از وبلاگ نویسی استفاده کنیم؟

شاید فکر کنید دوران وبلاگ‌نویسی تمام شده است. در دوران شبکه‌های اجتماعی مخصوصا رسانه‌هایی مثل توییتر و لینکدین چه کسی وبلاگ می‌خواند که ما  وقت‌مان را برای وبلاگ‌نویسی خالی کنیم؟ اما اگر به نام‌های مطرح جهان در کسب و کار مخصوصا منتورها و افرادی که نام‌شان برندشان است توجه کنیم. می‌بینیم سایت شخصی، یکی از مهم‌ترین رسانه‌های آن‌ها است.

نام‌هایی مثل ست‌گودین نویسنده حوزه کسب و کار یا پل گراهام موسس Y Combinator، جان سی مکسول و … از سایت شخصی خود به خوبی برای پرسونال برندینگ استفاده می‌کنند. در این مقاله ما سایت شخصی را در مقابل شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهیم تا نشان دهیم سایت شخصی ابزاری با ارزش و همیشگی برای پرسونال برندینگ است. برای طراحی سایت شخصی و طراحی سایت شرکتی می توانید از تیم رندبیت سفارش دهید

1- وبلاگ رسمی‌ترین تریبون شما است

در برابر تمام رسانه‌هایی که در اختیار دارید، وبلاگ رسمی‌ترین فضا برای ارائه نظرات شما است. فضایی با نام و مدیریت کامل شما. شبکه‌های اجتماعی محیطی عمومی است. نوشته‌های شما در کنار هزاران مطلب عمومی، سطح پایین و نامرتبط قرار می‌گیرد. حتی خود شما هم در صفحه‌ی شخصی‌تان ممکن است از خانواده، مسائل روز و … بگویید و حرف‌های جدی شما در کنار حرف‌های خودمانی و… گم شود. این باعث می‌شود صفحات شبکه‌های اجتماعی به اندازه‌ی وبلاگ رسمی نباشند. تفاوت یک سایت شخصی با شبکه‌های اجتماعی، تفاوت بین داشتن یک دفتر اختصاصی است با گرفتن غرفه در یک فروشگاه بزرگ.

برای ارجاع و لینک به شما و نوشته‌هایتان کجا بهتر است؟ آنچه در وبلاگ می‌نویسید قابل استنادتر از جاهای دیگر است. حتی مخاطب هم به آن اهمیت بیشتری می‌دهد. اگر وبلاگ را هم به رسانه‌های خود اضافه کنید، می‌توانید بسته به فرمت و درون‌مایه محتوا، انتخاب کنید که در کجا باید آن را منتشر کنید. بعضی نوشته‌ها بهتر است در سایت منتشر شوند نه یک شبکه اجتماعی. وبلاگ جای نوشته‌های نسبتا بلند و فکر شده شماست. مطالبی که دوست دارید بعدها هم کسانی آن را بخوانند یا رسانه‌های دیگر به آن لینک( ارجاع) بدهند.

2- وبلاگ کمک می‌کند خودتان را بهتر معرفی کنید

در وبلاگ شما می‌توانید یک رزومه کامل و ویرایش شده داشته باشید که شامل مواردی مثل این باشد:

  • بیوگرافی
  • نمونه‌کارها
  • تماس باما
  • نظر برخی از مشتریان
  • اخبار مرتبط با ما
  • و…

در بین شبکه‌های اجتماعی تنها لینکدین است که می‌تواند تا حدودی رزومه‌ای مناسب از شما را نشان دهد اما باز هم امکان شخصی‌سازی آن به اندازه وبلاگ نیست. وجود یک رزومه کامل در وبلاگ این امکان را ایجاد می‌کند که شما در شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت یا رزومه چاپی خود آدرس این صفحه را قرار دهید تا کسانی که می‌خواهند بیشتر با شما آشنا شوند رزومه‌ی کاملتان را در سایت ببینند.

3- وبلاگ جایگاه شما را در کسب و کارتان چند پله بالا می‌برد

در هر حوزه و کسب و کاری که هستید، مخاطبان و افراد درگیر آن حوزه مطمئنا در گوگل به دنبال مطالب مرتبط جستجو می‌کنند و اگر به سایت شما برسند در کنار آن مطلب، نام و عنوان شما را هم خواهند خواند. حال فکر کنید فردی در چند جستجو به وبلاگ شما برسد. ناخودآگاه او در ذهنش شما را به عنوان فردی متخصص و صاحب‌نظر طبقه‌بندی می‌کند. مخصوصا که از شما نکاتی را هم آموخته است.

اگر همین مخاطب در مسائل تجاری به شما برسد خیلی سریع به شما اعتماد کرده و حتی بین چند گزینه شما را انتخاب می‌کند چون مخاطب شما را بیشتر یک مشاور می‌بیند نه کسی که می‌خواهد جنس یا خدماتش را به او بفروشد.

شاید دیگران در لینکدین یا اینستاگرام مطالب خوبی بنویسند ولی هیچ سایت معتبری به آن‌ها ارجاع نمی‌دهد. اما اگر مطالب جالبی در تخصص خودتان داشته باشید، ممکن است سایت‌های معتبر در حوزه شما یا سایت‌هایی نظیر ویکی‌پدیا به مطالب شما ارجاع کنند و این یعنی شما به نام یک متخصص در حوزه خود معرفی می‌شوید.

4- وبلاگ محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی را ندارد

هر شبکه اجتماعی محدودیت‌های خودش را دارد. محدودیت تعداد کاراکتر، تعداد عکس و… فقط بخشی از این محدودیت‌ها هستند. حتما با محدودیت‌های اینستاگرام آشنا هستید، بقیه شبکه‌های اجتماعی هم محدودیت‌های خودشان را دارند.

اما دست شما در سایتتان باز باز است. هرچقدر که می‌خواهید و با هر نوع محتوایی که می‌خواهید بنویسید. ظاهر سایت، مطالب و امکانات دیگر، همه قابل سفارشی‌سازی هستند. با طراحی سایت حرفه ای می‌توانید برای مطالب خود نظر‌سنجی بگذارید، از گراف‌ها، جدول‌ها و … استفاده کنید و اگر موردی را نداشتید به سایت خود اضافه کنید. مخصوصا که بیشتر وبلاگ‌ها از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده می‌کنند و این سیستم‌ها توانانی افزودن امکانات با نصب پلاگین( افزونه) را دارند.

وبلاگ‌نویسی یک سرمایه‌گذاری زمان‌بر و بلندمدت است. در شبکه‌های اجتماعی شما زودتر به مخاطب می‌رسید اما اگر حضور شما مداوم نباشد ممکن است خیلی زود هم از یاد آن‌ها بروید ولی یک نوشته‌ی خوب در وبلاگ می‌تواند همیشه مخاطبانی را به سمت شما بیاورد. زمانی که برای وبلاگ می‌گذارید در کل بسیار کمتر از شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید در ماه فقط یک پست خوب بنویسید. می‌توانید چند ماه اصلا به وبلاگ سرنزنید و خیالتان راحت باشد که مطالب خوب شما در نتایج گوگل هستند. اما در شبکه‌های اجتماعی، یک محتوای خوب از شما نهایتا یک روز مورد توجه قرار می‌گیرد و بعد دیگر دیده نخواهد شد.

به وبلاگ به شکل یک ابزار نگاه کنید اما ابزاری بنیادی

شما به عنوان فردی که می‌خواهید روی برند شخصی‌تان کار کنید باید بخشی از زندگی‌تان را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید. وبلاگ به هیچ عنوان جایگزین شبکه‌های اجتماعی نیست. وبلاگ هم مثل شبکه‌های اجتماعی یک ابزار است. انتخاب با شماست که از آن استفاده کنید یا نه. اگر علاقه‌مند به نوشتن مخصوصا بلند نوشتن هستید، حتما وبلاگ را هم در استراتژی پرسونال برندینگ خود قرار دهید ولی اگر فکر می‌کنید وبلاگ نوشتن از آن کارهایی است که یک ماه دنبال می‌کنید دیگر به آن سرهم نمی‌زنید، می‌توانید به عنوان مهمان در سایت‌های معتبر مربوط به کسب و کار خود یکی دو مقاله خوب بنویسید با این کار حداقل از برخی مزایای وبلاگ‌نویسی برای پرسونال برندینگ برخوردار خواهید شد.

منبع : همیارآکادمی


نظر

چکیده مقاله طراحی سایت با وردپرس

وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند. وردپرس را می توان به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوای کد باز از لحاظ SEO شناخت. در واقع طراحی سایت با وردپرس تنها سیستم مدیریت محتوایی است که علاوه بر سادگی و انعطاف پذیری، نکات SEO را در خود رعایت کرده است.

بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرسبررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

بخش مدیریت وردپرس به صورتی طراحی شده است که هر شخصی با کمترین میزان دانش می تواند با آن کار کند. وردپرس محبوترین CMS دنیا می باشد. این CMS برای طراحی وبلاگ و برخی از وب سایت های شرکتی است و مناسب افرادی است که نیاز به نوشتن وبلاگ و طراحی سایت شرکتی دارند و با توجه به این افراد جامعه بسیار بزرگی را تشکیل می دهند، وردپرس یک سیستم پرطرفدار و محبوب است. در حال حاضر طبق آماری که W3TECH ارائه نموده، وردپرس 26?6 درصد وب سایت های موجود را شامل می شود که در حدود 1/4 وب سایت های اینترنتی می باشد.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس مزیت هایی دارد که عبارتند از:

1? وردپرس در مقایسه با سایر اسکریپت های آماده سئوی بسیار قوی ای دارد.

2? کار کردن با بخش مدیریت محتوای آن بسیار ساده است .

3? به راحتی می توان در وردپرس، قالب و پوسته جدید ایجاد کرد.

4? در صورت انتشار نسخه جدید، به صورت خودکار دریافت و به روز رسانی می شود.

5? قالب های رایگان بسیار زیادی از وردپرس در سراسر وب وجود دارد.

6? قالب های آن انعطاف پذیری قابل توجهی دارند و به تعداد نامحدود می توان برای آن پلاگین نوشت و قالب طراحی نمود و به راحتی می توان هرگونه تغییری را در تنظیمات قالب و طراحی گرافیکی آن اعمال نمود.

7? رابط کاربری آسان و روانی دارد.

8? وب سایت های بسیاری از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت بسیار قدرتمند پشتیبانی می کنند.

9? برنامه نویسی سیستم وردپرس به گونه ای است که به خودی خود بسیار بهینه و مطلوب موتورهای جستجو است.

10? وردپرس به صورت OPEN SOURCE است که این مزیت از دو جهت ارزشمند است:

تعداد توسعه دهندگان بسیاری دارد که همگی به هسته سیستم دسترسی دارند.

به جهت اپن سورس بودن افراد بسیاری روی امنیت آن و رفع باگهای مختلف سیستم کار می کنند. که البته یک ایراد هم می تواند باشد، چرا که هکرها نیز به آن دسترسی دارند، اما تجربه نشان داده که از لحاظ امنیت در سطح متوسط به بالا قرار دارد.

11? هزینه بسیار کمی نسبت به بسیاری موارد دیگر دارد. چرا که نیاز به برنامه نویسی ندارد و اصل هزینه حذف می گردد. هزینه اندک باقی مانده مربوط به طراحی قالب وردپرس خواهد بود.

و…

معایب طراحی سایت با وردپرس

معایب استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس عبارتند از:

1?برای سایت های بزرگ بهینه نیست و امکانات لازم را ندارد. اگر بخواهیم یک سایت با امکانات خاص داشته باشیم مانند یک سایت تخفیف گروهی، نمیتوان از سایت های وردپرسی استفاده کرد زیرا هم هزینه زیادی دارد و هم برنامه نویسی آن زیاد و پیچیده است.

2?با وجود اینکه انعطاف پذیری زیاد و قابل توجهی دارد، اما همچنان نمی توان تمام کارهای موردنیاز را با آن انجام داد.

3? از لحاظ امنیتی مشکلاتی دارد که به مرور زمان مشخص می شود و برای حل این مشکلات می بایست همواره آخرین نسخه آن دانلود شود.

نتیجه گیری از مقاله طراحی سایت با وردپرس

دو هدف اصلی سازندگان وردپرس راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استاندارد های جهانی هست. به همین منظور شاید امکاناتی را که در یک CMS مشاهده می کنیم بطور تمام و کمال در وردپرس نبینیم. به همین منظور سازندگان وردپرس با کد نویسی دقیق و کامل و در اختیار قرار دادن امکانات و API های فراوان برای توسعه دهندگان این امکان را ایجاد کردند که دیگران بتوانند به راحتی اقدام به ساخت و توسعه افزونه برای وردپرس کنند. وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b2 می باشد که در سال 2003 شکل گرفت. نام وردپرس توسط Christine Selleck دوست مت مولوگ ( توسعه دهنده اصلی وردپرس ) پیشنهاد و از آن روز تا الان وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است.

منبع: پارس دیتا , رندبیت


نظر

بررسی 5 مورد از برترین ترفندهای سئو در سال 2019

بررسی 5 مورد از برترین ترفندهای سئو در سال 2019

با گذشت زمان، الگوریتم‌های موتورهای جستجو دستخوش تغییر و تحولات اساسی می‌شوند تا به این وسیله در تشخیص صحیح لینک‌های مخرب و اسپم بهتر عمل کنند. هدف دیگر این الگوریتم‌ها، به دام انداختن وب مسترهایی است که در تلاشند تا به نحوی آن‌ها را دور زده و وب سایت خود را بدون تولید محتوای غنی و داشتن سیستم لینک‌دهی مناسب، به وضعیت مطلوبی نزد موتورهای جستجو برسانند. موتورهای جستجویی مثل گوگل (Google)، بینگ (Bing) و دیگر موارد، برای بهبود سرویس‌دهی به کاربران و نمایش مناسب‌ترین لینک‌ها در نتایج جستجو، همواره سعی می‌کنند تا الگوریتم‌های خود را هوشمندتر سازند، به همین دلیل لازم است تا برای عقب نماندن از دیگر رقبا، خود را با ترفندهای سئو سال وفق دهیم.

در دنیای وب امروز، رقابت شدیدا حساس شده و همه چیز حول موتورهای جستجو می‌گردد. به این ترتیب، وب مسترها یا باید دایره رقابت را ترک کرده و یا اینکه وب سایت‌های زیر دست خود را به منظور جلب توجه موتورهای جستجو، مطابق الگوریتم‌های آن‌ها پیش ببرند و قوانین‌شان را رعایت کنند. در سال جدید نیز این امکان وجود دارد تا کاربران استراتژی‌های خود به منظور بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را به روز کرده و به این ترتیب کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.


شتاب دهی به صفحات موبایل (AMP)

همانطور که می‌دانید، چند سالی است بیش از پنجاه درصد گشت و گذارهای کاربران سراسر دنیا در محیط وب، از طریق دستگاه‌های موبایل همچون گوشی های هوشمند و تبلت ها صورت می‌گیرد. با توجه به همین موضوع، در چند سال اخیر مخصوصا در سال 2018، طراحی ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش‌گرا وب سایت، به یکی از اصلی‌ترین ترفندهای سئو تبدیل شده است. با گذشت زمان و متداول شدن این سبک از طراحی، اکنون زمان به پیاده‌سازی استاندارد دیگری رسیده تا بتوان میان وب سایت‌های ریسپانسیو تفاوت قائل شد. ارزیابی بر اساس سرعت باز شدن صفحات در حالت موبایل (AMP –> Accelerated Mobile Pages) را باید یکی از کاربردی‌ترین این راه‌ حل‌ها دانست.

AMP‌ها در واقع پروتکل‌های متن بازی هستند که اجازه می‌دهند تا صفحات وب، با سرعت بسیار بالایی در مرورگرهای موبایل باز شوند. باید اعتراف کرد AMP حقیقتا یک پدیده در بین ترفندهای سئو کنونی است که سبب شده تا وب سایت‌ها به ازای مصرف دیتای به مراتب پایینتر، با سرعتی بسیار بالا در مرورگرهای موبایل باز شوند. در زمان بارگذاری محتوا، یک صفحه معمولی هشت برابر بیشتر از AMP مصرف داده دارد. با توجه به این تفاوت، می‌توان به راحتی سرعت باز شدن صفحات در دستگاه‌های موبایل را حدس زد. در سال 2019 انتظار می‌رود تا ترفندهای سئو مرتبط با طراحی ریسپانسیو، مخصوصا AMP باز هم گسترش یابند. با بهره‌بردن از تکنیک‌های مربوط به آن و راه‌اندازی صفحت واکنش‌گرای بیشتر به کمک AMP، می‌توانید از ترفندهای سئو به بهترین وجه ممکن به نفع خود استفاده کنید.

حضور فعالانه و موثر هوش مصنوعی در ترفندهای سئو

در اواخر سال 2016 میلادی، الگوریتم‌های جستجوی گوگل به میزان قابل توجهی نسبت به قبل بهبود پیدا کردند. در این بخش از توسعه، یکپارچه‌سازی خزنده‌های موتورهای جستجو با الگوریتم‌های جدید در دستور کار قرار گرفت تا به این وسیله به میزان هوشمندی آن‌ها افزوده شود. رنک برین (RankBrain) الگوریتم سیستم یادگیری هوش مصنوعی گوگل است که در سال 2015 استفاده از آن تایید شد. این مفهوم در نظر دارد تا فرآیند جستجو در دنیای وب را هوشمندتر ساخته و به این وسیله اطلاعات مرتبط‌تری را حین جستجوی یک کاربر، به وی نشان دهد. برای مقابله با حضور همه جانبه هوش مصنوعی در موتورهای جستجو، باید با یادگیری ترفندهای سئو ، تمرکز خود را بر روی افزایش سطح یکپارچگی و اتحاد بخش‌های مختلف وب سایت قرار داد.

با توجه به حضور قدرتمند هوش مصنوعی، استفاده از ترفندهای سئو پیشین همچون کلاه سیاه، به مراتب تاثیرات خود را از دست داده و امکان فریب خوردن سیستم به این نحوه به حداقل کاهش پیدا کرده است. از آنجایی که در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، همه چیز حول محتوا می‌چرخد، باید در نحوه تولید محتوای خود تجدید نظر کرده و تمامی ترفندهای سئو را به کار ببرید. مطالب خود را متراکم کرده و عناوین مناسبی را همچون قبل برای آن‌ها انتخاب کنید.

پدیدار شدن بهینه‌سازی تجربه کاربر

تکامل روزافزون شبکه جهانی وب که اکنون با عنوان وب 3?0 وارد نسل تازه‌ای شده است، سبب شده تا وب، رفته رفته برای پلتفرم‌هایی که به منظور فعالیت بر اینترنت تکیه می‌کنند، به یک استاندارد تبدیل شود. در این نظام جدید، مفهوم تجربه کاربر در حال برتری یافتن به دیگر فاکتورها و ترفندهای سئو است. برخلاف رابط کاربری که به یک مفهومی الکترونیکی و نرم افزاری اشاره می‌کند، تجربه کاربر فرآیندی است که در جهت بهبود رضایت مشتری و بهبود قابلیت‌های وب سایت فعالیت کرده و هدف اصلی آن، ساده‌سازی نحوه تعامل کاربر با یک سیستم است.

وب سایت‌ها اکنون پلتفرم‌های دوست‌دار کاربر یا همان یوزر فرزندلی بیشتری طراحی کرده و به همین دلیل توقع موتورهای جستجو در زمینه بهبود تجربه کاربر افزایش پیدا کرده است. موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل، نیاز به بهبود تجربه کاربر را با یکپارچه‌سازی این تجارب در رتبه وب سایت بیشتر کرده و به همین دلیل بهینه‌ سازی و ارتقا تجربه کاربر، به یکی از محبوب‌ترین ترفندهای سئو برای وب مسترها تبدیل شده است. به عبارت ساده‌تر، اگر نحوه تعامل کاربر با وب سایت خود را بهبود بخشیده و او را راضی و خشنود نگه دارید، گوگل با ارتقای رتبه وب سایتتان، از شما تشکر خواهد کرد.
از سال 2015، موتورهای جستجو به وب سایت‌های دارای طراحی خوب علاقه‌مند شده و به آن‌هایی که کاربران را به صرف زمان بیشتری در خود به منظور خواندن محتوا وادار می‌کنند، بهای فوق‌العاده‌ای می‌دهد. به این ترتیب، هم مسئولیت ساده‌سازی دسترسی به پلتفرم و هم افزایش تجربه کاربر، مستقیما بر دوش وب مستر و مدیر وب سایت افتاده است. برای دسترسی به این مهم، باید صفحات وب سایت، مخصوصا صفحه اصلی را یوزر فرندلی طراحی کرده و در کنار افزایش استفاده از محتوای گرافیکی و بهبود ویژگی‌های بصری، مسیریابی (منوی وب سایت) را در وب سایت خود به ساده‌ترین وجه ممکن دربیاورید.

کلیدی به نام برندسازی شخصی

ایجاد یک کسب و کار ایمن و مطمئن به منظور درآمدزایی، در هر محیط شلوغی بسیار سخت است و دنیای وسیع و نامحدود اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به این موضوع، گوگل شدیدا بر روی پلتفرم‌هایی که سعی در بالا کشیدن نام خود دارند تمرکز کرده و برای وب سایت‌هایی که برند خود را به صورتی خلاقانه بر دیگر کسب و کارهای مشابه برتری می‌بخشند، امتیاز ویژه‌ای قائل است.

یکی از ترفندهای سئو به منظور برندسازی را باید انتخاب مناسب آدرس دامین دانست. اگرچه مزایای گزینش صحیح URL تنها به همین مورد ختم نمی‌شود، اما با کمک به وضعیت وب سایت نزد موتورهای جستجو و جلب توجه هوش مصنوعی الگوریتم‌‎های آن‌ها، سبب می‌شود تا استفاده از دیگر ترفندهای سئو به منظور بهینه سازی وب سایت ، بیشترین نتیجه را بدهند.

ادغام لینک‌های کوتاه

به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های عملکرد کلیدی که موتورهای جستجو حین رتبه‌بندی وب سایت‌ها در نظر می‌گیرند، باید به “تکرار” اشاره کرد. تکرار در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به این معنی است که یک مطلب بیشتر توسط کاربران خوانده شده و همچنین لینک مربوط به آن، بیشتر در دنیای وب توسط کاربران برای اطلاع‌رسانی به دیگران به اشتراک گذاشته شود. گفتنی است اکنون الگوریتم‌های موتورهای جستجو به نهایت هوشمندی رسیده‌اند، پس بدون شک اطلاعات موجود در درون محتوا مورد بررسی قرار گرفته و میزان منحصربه‌فرد بودن آن حتما در امتیازدهی لحاظ می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع، بد نیست بدانید بهترین راه برای کمک به اشتراک‌گذاری بیشتر مطالب، استفاده از لینک کوتاه برندسازی شده است.

این فرمت جدید لینک‌دهی در حال حاضر توسط حدود پانصد کمپانی استفاده می‌شود. پپسی (pep.si) و نیویورک تایمز (nyti.ms) را باید دو نمونه معروف از فرمت آدرس‌دهی و ساخت URL جدید دانست. این مدل جدید شدیدا در برندسازی به کمپانی‌های دارای وب سایت کمک کرده و نامشان را در ذهن کاربران حک می‌کند. بر اساس آخرین تحقیقات، استفاده از لینک کوتاه، سبب شده تا توجه کاربران به سمت لینک‌ها بیشتر جلب شده و نرخ کلیک‌کردن آن‌ها حدود 35 درصد افزایش پیدا کند. گفتنی است لینک کوتاه برندسازی شده، کاربرد ویژه‌ای را در رسانه‌های اجتماعی دارای محدودیت کاراکتر از خود نشان می‌دهد.

منبع : thenextweb و رندبیت