سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحان سایت تبریز

نظر

بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

 

بازاریابی به سبک استوری اینستاگرام | جدید

 

در سال 2016، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد روزانه، نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند (مانند بروبچه‌های تیم نوین!). البته قابل ذکر است که قابلیت استوری در ابتدا بر روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت (بخوانید کپی برداری!)، قابلیت استوری اینستاگرام را راه‌اندازی کرد.

استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را به مدت 24 ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. پس از سپری شدن 24 ساعت، محتوای منتشر شده خودبه‌خود ناپدید می‌شود. این ناپدید شدن باعث می‌شود تا کاربر به صورت لحظه‌ای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. این کار باعث می‌شود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.

برای بسیاری از بازاریابان، استوری‌ اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست. شرکت‌ها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت می‌توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار می‌دهد.

پیش از آنکه به معرفی مزایای استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه دهید ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام سوالاتی که پیرامون استوری اینستاگرام وجود دارد را پاسخ دهیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

 

 

 

اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد. فلسفه‌ای که در پس الگوریتم‌های اینستاگرام (و همچنین فیس‌بوک) نهفته است این است که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان می‌دهد که با شما رابطه‌ی نزدیک‌تری دارند. بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می‌توانید هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

با استفاده از قابلیت Stories کاربران اینستاگرام می‌توانند در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر به مکان جذابی سفر می‌کنید یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کرده‌اید، می‌توانید در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرید و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید. همچنین، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای استوری خود فراهم کرده است که به کمک آنها می‌توانید چهره خود را تغییر دهید، محلی که در ان قرار دارید را تگ کنید، دوستان‌تان را تگ کنید یا حتی به سایتی دیگر لینک بدهید.

مشابه استوری در اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم فقط به مدت 24ساعت نمایش داده می‌شوند و پس از آن برای همیشه ناپدید می‌شوند. در طول این مدت 24 ساعته، کاربر می‌تواند استوری سایرین و همچنین، تعداد بازدیدهای انجام‌شده از استوری خود را مشاهده کند.

یک کاربر می‌تواند بیش از یک عکس یا ویدیو را در استوری خود منتشر کند که در این حالت با ضربه انگشت بر روی صفحه، می‌توان استوری بعدی را مشاهده نمود. زمانی که استوری کاربری را مشاهده می‌کنید، یک یا چند نوار باریک در بالای صفحه قرار می‌گیرد که تعداد استوری های آن شخص را مشخص می‌کند.

چگونه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای آنکه بتوانید در اینستاگرام استوری بگذارید، در ابتدا باید در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام، بر روی تصویر خود که با علامت + در قسمت بالا/سمت چپ مشخص شده است، کلیک کنید.

 

 

با انتخاب عکس یا لوگوی خود در صفحه اصلی اینستاگرام، به بخش استوری هدایت می‌شوید.

ساخت استوری در اینستاگرام فوق‌العاده راحت است. در صفحه اصلی بر روی عکس پروفایل خود که در کنار یک علامت + قرارگرفته است، کلیک کنید یا انگشت خود را به سمت راست بلغزانید. در این حالت دوربین شما آماده عکس‌برداری می‌شود. سپس، با ضربه بر روی دایره سفیدرنگ، عکس بگیرید یا با نگه‌داشتن همین دکمه به مدت 10 ثانیه، فیلم بگیرید.

همچنین، اگر قصد دارید تصویری از پیش آماده شده را بر روی استوری خود قرار دهید، کافیست تا صفحه را به سمت بالا بکشید تا عکس‌های موجود در گالری تصاویر گوشی به شما نشان داده شود. به این ترتیب می‌توانید تصویر موردنظرتان را بر روی استوری اینستاگرام خود قرار دهید.

 

 

با فشردن دکمه سفید، استوری اینستاگرام شما ثبت می‌شود.

خب، حال شاید بپرسید آیا فقط می‌توان 10 ثانیه فیلم در استوری اینستاگرام گذاشت؟ نه! اگر می‌خواهید فیلم طولانی‌تری بگیرید، کافی است انگشت خود را به مدت طولانی‌تری بر روی دکمه ضبط ویدئو نگه‌دارید. اینستاگرام، برای ضبط ویدیو، حالت‌های مختلفی را فراهم می‌کند:

  • اینستاگرام لایو یا پخش زنده: پخش زند? مسابقات فوتبال را به یاد دارید؟ خب، امکان اینستاگرام لایو به شما این قابلیت را می‌دهد تا به صورت زنده (یا همان Live) با فالوورهای خود صحبت کنید. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از این روش برای ارتباط مستقیم با طرفدارانشان استفاده می‌کنند. همچنین، کسب و کارها می‌توانند با استفاده از امکان پخش زنده می‌توانند کنفرانس‌های خود را به صورت زنده برای فالوورهایشان پخش کنند یا با آن‌ها جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنند.
  • حالت نرمال/معمولی: عکس یا ویدیوی خود را از طریق عدسی استاندارد اینستاگرام ثبت و منتشر کنید.
  • بومرنگ: بومرنگ به شما امکان می‌دهد تا یک فیلم کوتاه تهیه کنید و سپس، این ویدئو را به صورت پیوسته و تکراری نمایش دهید.
  • هندزفری: قابلیت هندزفری به شما امکان می‌دهد تا بدون نگه‌داشتن دکمه ضبط، ویدئوهایی طولانی تهیه کنید. کافی است برای شروع دکمه ضبط را بزنید و زمانی که می‌خواهید ویدئوی خود را تمام کنید، بار دیگر این دکمه را فشار دهید.

البته این پایان کار نیست! شما می‌توانید پیش از انتشار استوری اینستاگرام خود، با استفاده از سه نوع قلمی که در بالای صفحه قرار دارد تصویر خود را تزئین کنید، متنی به آن اضافه کنید، برای صورت خود فیلتر بگذارید یا ایموجی‌های دلخواه خود را به کار ببرید. برای اعمال فیلتر، کافیست انگشت خود را به سمت راست بکشید.

 

 

زمانی که محتوای موردنظر خود را انتخاب کردید، در آخر می‌توانید محتوای نهایی را با زدن دکمه Save در دستگاه خود ذخیره کنید.

نکته‌ای برای حرفه‌ای‌ها: شاید در ظاهر این‌طور به نظر برسد که محدود به رنگ‌های خاصی هستید که در پایین صفحه‌نمایش داده می‌شوند.، اما اینطور نیست. برای مشاهده رنگ‌های متعدد و پیشرفته‌تر، یکی از رنگ‌ها را انتخاب کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه‌دارید.

زمانی که محتوای موردنظر، به شکل دلخواه در آمد می‌توانید علامت فلش در سمت راست صفحه را فشار دهید تا تصویر یا ویدیوی شما منتشر شود.

استوری شما، برای دوستانتان در بالای صفحه قابل‌مشاهده خواهد بود. همچنین می‌توانید با زدن بر روی عکس پروفایل خود، استوری خود را ببینید. اگر استوری شما به‌صورت لایو/پخش زنده تهیه‌شده است، با زدن بر روی علامت سه نقطه در پایین صفحه و سپس گزینه Save، شاهکار هنری خود را ذخیره کنید.

اگر انگشت خود را به سمت بالا بلغزانید، می‌توانید ببینید چه کسی از استوری شما بازدید کرده است.

در این قسمت می‌توانید تعداد افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند را ببینید. همچنین، میتوانید استورری خود را حذف کرده یا در صفحه اصلی منتشر کرده یا آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

آیا می‌خواهید دسترسی شخص خاصی را از استوری خود بردارید؟ کافی است بر روی عبارت ”X” کنار اسم آن شخص کلیک کنید و آن شخص را از دیدن استوری‌های خود محروم نمایید. اگر می‌خواهید استوری خود را از کاربران خاصی مخفی کنید و در تعداد افرادی که می‌توانند به پیام شما پاسخ دهند محدودیت اعمال کنید، باید به تنظیمات یا Settings پروفایل خود رفته و این گزینه‌های امنیتی را به‌کارگیرید.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟

 

خدمات اینستاگرام | اینستاگرام رو استخدام کن | RONDBIT
خدمات اینستاگرام | اینستاگرام رو استخدام کن | RONDBITخدمات بازاریابی اینستاگرام و تبدیل فالور به خریدار | با خدمات اینستاگرام اینستاگرام رو به کسب و کار خود استخدام کنید | فالور واقعی در خدمات اینستاگرام

نتیجه‌گیری

اینستاگرام بیش از 600 میلیون کاربر فعال دارد که باعث می‌شود آن را به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تبدیل کند. همچنین، در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرانی‌ها است. پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ برای بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی را به این شبکه افزوده است که باعث می‌شود حضور شما در این شبکه تقویت شود. باید به کاربران فعلی خود توجه کنید و درعین‌حال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشید.

میزان درگیری شما با این نوع محتوا می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کند. در مقابل، با رشد و معرفی قابلیت‌های جدید، کنترل اینستاگرام دشوارتر خواهد شد. با این حال، اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد کاربران در اختیارتان قرار داده است. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشید.

امیدواریم که خواندن این مطلب توانسته باشد، دلایل خوبی برای استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام را در اختیارتان قرار بده و همچنین با استفاده از خدمات اینستاگرام شما میتوانید در مورد بازاریابی اینستاگرام مشاوره بیشتری از کارشناسان تیم رندبیت بگیرید .